Contoh Minit Mesyuarat.
Pengenalan
1. Minit
adalah satu rekod yang bertulis mengenai perkara-perkara yang dibincangkan
dalam
sesuatu
mesyuarat.
2. Jika
tiada catatan, segala perbincangan tidak akan ada tindakan susulan.
Komponen
Minit Mesyuarat
1. Aluan
Pengerusi
2. Pengesahan
Minit Mesyuaratdan Pindaan
3. Perkara-Perkara
Berbangkit
4. Pembentangan
Kertas Kerja atau Mengemukakan Laporan
5. Hal-Hal
Lain
6. Penangguhan
Format
Minit
1. Format
minit disusun mengikut agenda mesyuarat.
2. Catatan
nama ahli mesyuarat disusun mengikut kekananan ahli yang hadir.
3. Minit
mesyuarat direkodkan secara tepat, jelas dan padat.
4. Catatan
setiap perkara yang dibincangkan hendaklah menunjukkan sama ada Tindakan atau
Makluman sahaja.
5. Nama
penyedia minit , penyemak dan Pengerusi atau mana-mana pegawai yang diberi kuasa
untuk mengesahkan dicatat.
6. Tarikh
minit disediakan.
Pengesahan
Maklumbalas/Pelaksanaan Keputusan Mesyuarat.
1. Pihak
yang telah diberi tanggungjawab melaksanakan sesuatu keputusan mesyuarat
hendaklah
memberi maklumbalas kepadaurusetia mesyuarat.
2. Urusetia
hendaklah membuat ringkasan dan penganalisaan terhadap maklumbalas yang
diterima.
3. Catatan
nama ahli mesyuarat disusun mengikut kekananan ahli yang hadir.
4. Minit
mesyuarat direkodkan secara tepat, jelas dan padat.
5. Catatan
setiap perkara yang dibincangkan hendaklah menunjukkan sama ada Tindakan
atau
Makluman sahaja.
No comments:
Post a Comment